zondag 1 mei 2011

Zalige zomerse zondagnamiddag in mei ;-)

Het weer was vandaag zo zalig dat we onze lentekriebels (nog maar eens) niet konden weerstaan... Ik begon spontaan vuile kleren de was in te steken en de afwas van gisteren te doen (waar schrijven we dat? Haha!). Mijn liefste schat had vanmorgen al de ramen vanbuiten proper gekuist, want "ik hoef dat niet te doen in de frisse morgen", zei Bart.

Ik wil dat op papier vermeld zien staan dat ik dat voortaan niet meer hoef te doen... Hihi! Anyway, de voorruit was bijna gekuist, als onze buurvrouw snel-snel in haar auto sprong om richting haar werk te rijden. Aangezien het vandaag een feestdag was, keek Bart maar raar en vroeg haar waarom ze vandaag dan wel moest werken. Blijkbaar was het opendeurdag in het tuincentrum waar ze werkt. "Spring anders maar eens binnen als je deze namiddag tijd hebt hé", riep ze nog.

Dat moet je dan net tegen Bart zeggen, een tuinman in hart en nieren tegenwoordig! En dan te bedenken dat hij pakweg een 5-tal jaar geleden nog niks wist van stekjes nemen, of welke plant hoeveel water nodig had en van die dingen... Jaja, hij is een kenner tegenwoordig. En daar ben ik blij om, want ik heb niet bepaald groene vingers. Planten gaan om de één of andere reden altijd dood als ze te lang onder mijn toezicht worden gelaten... Vreemd.
Als je dan een handige tuinman hebt rondlopen én zelf een home interior decor-loving girl bent, is het niet zo verwonderlijk dat wij een tochtje richting het tuincentrum van de buurvrouw wilden doen.

Een klein probleempje: Bart wist niet meer hoe het tuincentrum noemde, laat staan in welke straat het lag. Hij wist enkel nog dat het in Merelbeke was. En onze GPS (Josephine noem ik haar - ik heb een vervelende/grappige gewoonte om bepaalde dingen een andere naam te geven die ik op dat moment lollig vind... hihi) was ook niet bepaald behulpzaam deze morgen. Dan maar de man van onze -vandaag werkende- buurvrouw eventjes vragen. Die niet opendeed. De overburen dan? Ook niet.
Oops. Zo zouden we er niet geraken...
Uiteindelijk schoot Bart het te binnen welke straatnaam het was en konden we toch nog vertrekken. En dan al vrolijk tuffend op de E40 zagen we het bordje al blinken (File: 5 km). 't Zou toch niet waar zijn? Jaja, we hadden het "geluk" in de file te zitten, op een zonnige zondagnamiddag. En dan waren er nog 2 rijstroken versperd, hoorden we op de radio (Q-music als iemand het interesseert).

Na een paar minuten twijfelen of we er de eerstvolgende afrit terug af zouden rijden of niet, besloten we rechtsomkeer te maken en richting Aardenburg te rijden, waar er een Intratuin is. Geen bloemekes kopen bij de buurvrouw, maar ergens anders. No problemo! En Inge zou Inge niet heten als ik zeg dat ik lichtjes opgelucht was dat we naar dit tuincentrum reden, want hier hebben ze ook een heel mooie afdeling met allerlei "homestyle spullen".Van de buurvrouw was ik niet zeker of haar winkel ook zo'n toffe afdeling zou hebben...
Onder het mom van "het is binnenkort Moederdag", heb ik mijn slag binnengehaald. De auto stak afgeladen vol met petunia's voor buiten in de bloembakken, een speciale klimplant (voor Bart), 3 windlichtjes, een setje van aparte glazen vaasjes én een héél speciale fotokader (een dikke sorry-ik-kon-'t-niet-laten-liggen aan mijn schoonmoeder, die samen met mijn schoonpa een kaderwinkel uitbaat). En voor wie zich afvraagt met wat voor auto we rijden? Groot genoeg zal ik zeggen, maar met Jules' maxi-cosi & onderstel, de luiertas en de 'entertainment-crew' van de Jules (lees: nog wat pluche beestjes en entertainment voor als hij een lastig momentje heeft) was het tricky om alles er juist in te krijgen. Hihi...

Ik heb dus weeral wat decoratie bijgekocht, goed om bij de rest van mijn steeds uitbreidende collectie te zetten. Als dat zo voortgaat, mag ik nog een extra kamer voorzien voor al mijn brol, zegt Bart soms lachend.
Voorlopig ben ik nog aan 't uitvissen wat ik ermee ga doen, maar dat komt wel. Als jullie willen weten hoe het eruit ziet... Ik heb een foto gevonden waar mijn windlichtjes op staan (het zijn de kleinere, ik heb ze in zacht oranje, roze & wit). En waar alles zijn plaatsje zal krijgen in huis hier, zal ik ook eens een foto nemen en hier plaatsen. I promise! Deze avond hebben ze alvast geschitterd op ons terras buiten met een glaasje cava en wat lasagne nadien... Sweet summer days - I love 'em.


Voor de curieuzeneuzen onder jullie: het is allemaal van het merk Riverdale (my favourite, vooral hun spullen om kaarsjes & theelichtjes in te laten branden).

Geniet van de zonnige dagen die komen & take care people!!
P.S.: Voor alle papa's en mannen onder jullie: niet vergeten OF te lang wachten om jullie vrouwtjes een bloemetje cadeau te doen of misschien wel iets leuks voor haar interieur! Welke vrouw wordt nu niet graag omringd thuis met kaarsjes, bloemetjes en dingen die ze mooi vindt? (Of course, a little bit of love will do too.) En als je het écht niet weet: give me a shout, I'll help you out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Like this? Share it!