dinsdag 3 mei 2011

Your spot is hot: SATC

Is het niet leuk om soms eens binnen te kijken bij iemand anders of bij de buren?

(via Pinterest)

Ooit al eens een huis online te koop zien staan, waarvoor je een afspraak hebt gemaakt om het vanbinnen te bekijken ook al was je zeker niet van plan te verhuizen op dat moment?

(via Pinterest)

En heb je ooit tijdens je wandeling, speciaal een omleiding genomen, zeg maar "the long way home", om nog eens naar dat ene huis te kunnen kijken?

Ooit al voor je reis speciale Bed & Breakfasts of hotelletjes geboekt, omdat het interieur er zo mooi uit zag dat je daar wel al te graag wat extra centjes aan wilde besteden?

(Foto genomen tijdens onze trip naar Washington D.C., Embassy Circle Guest House)

Enne... heb je ooit al eens gedacht wanneer je bepaalde tv-series en films ziet: in dat huis zou ik mezelf al helemaal zien wonen?
(Het huis uit het laatste deel van de film "Marley & Me")

Als je op al deze vragen volmondig 'ja' hebt geantwoord, zul je dit artikel zeker willen lezen. Ik noem het voortaan:

Your Spot is Hot
Ik zal in de toekomst regelmatiger een artikel onder de rubriek Your Spot is Hot posten, over interieurs van bekende mensen, van onszelf, van jullie, van huizen die te koop of net niet te koop staan, zelfs van bekende films of van Bed & Breakfasts en hotelletjes waarvan het interieur echt té leuk is om er niet over te schrijven.

Daarvoor zal ik jullie hulp zeker en vast nodig hebben. Lees even mee!

Om de naam van mijn blog vandaag alle eer aan te doen, start ik met het ultraglamoureuze interieur van de serie & gelijknamige films Sex & The City (SATC). Iedereen heeft waarschijnlijk al wel gehoord van deze serie & films, maar wie de laatste jaren op Mars zou hebben gewoond, kan je hier wat meer info vinden over SATC. 

De tweede film deed mij helemaal kwijlen van de schoenen & het interieur van Carrie Bradshaw, het personage gespeeld door madam Sarah Jessica Parker. En dan vooral het appartement van Carrie én de sjieke "condo" dat zij in Sex & The City 2 koopt met Mr. Big en probeert in te richten voor hun tweetjes, ziet er echt geweldig glamoureus en sjiek uit. Mocht ik 'Big Money' hebben, zou ik allang dat appartement als tweede verblijf gekocht hebben. Bemeubeld en al. En in Manhattan, of course, waar anders?
Wat mij het meest deed kwijlen was dit...Herinneren jullie de schattige, meisjesachtige dressing nog dat het personage Carrie had in haar kleine appartementje in de serie (dit wordt ook nog eens af en toe getoond in de film)?

(Photo courtesy of Warner Bros.)

(Kwijl-kwijl)
En waarschijnlijk kunnen jullie de inloopkast herinneren die ze heeft in de tweede film?

(Photo: Craig Blankenhorn)

WIE kan dit nu niet willen hebben?! Mijn kant zou alleszins snel gevuld zijn (lees: overvol zitten zodat ik ook nog een deel van Bart's kant zou opeisen). En de eventuele lege stukken zouden ze ook wel eventjes vriendelijk mogen opvullen. That is: my side of course.

Ook al draait de serie (en films) rond de 4 alombekende fashionista's die al wandelend op de allermooiste schoenen van de wereld door de geweldigste stad ter wereld lopen, de producers hebben er alleszins voor gezorgd dat het interieur even fashionable uit de verf komt als de personages zelf. Hoe dat komt? Dankzij 1 vrouw... 

Door nog maar eens mijn dikke vriend Google te gebruiken (thank God for internet), leerde ik dat er wel één mens is op deze wereld die mijn droomjob heeft gepikt...
Genaamd: Lydia Marks, set decorator voor SATC 1 & 2. De naam zegt je misschien niets, maar zij is verantwoordelijk voor elk detail: van het beddengoed, het bijzettafeltje tot zelfs de inhoud van de handtas die een actrice opent in beeld. Wie wil er die job nu niet??

Deze vrouw was trouwens ook verantwoordelijk voor de sets van "The Devil Wears Prada". Hoedje af voor deze madam! Op Stylelist zegt ze enkele favoriete meubelstukken te hebben uit de tweede film van Sex & The City. Echte fans met een Big-(Porte)Money (hihi - got it? Porte-monneeee! Duuuh...) kunnen enkele meubels kopen die in de tweede film in beeld kwamen.

Hier zijn er nog enkele kwijl-foto's om te bewonderen hoe goed ze wel is in haar job:

chandelier-big-carries-library-sex-and-the-city-2-adelman-studios-240ls060210-1275512229.jpg
(Photo: Craig Blankenhorn)

Op deze foto is trouwens de lamp dé blikvanger van de kamer. Als er iemand goesting heeft om een paar flappen op de toog te gooien: voor een slordige $15.000 is die lamp van jou! Je kan ze hier bewonderen of kopen...

Nog een paar andere beelden van haar werk in de tweede film:
SATC2-Apartment-Living-Room.jpg

(Photo: Craig Blankenhorn)

De twee grijze fauteuils langs weerszijden van de donkerblauwe sofa zijn ook te koop, bij Bergdorf & Goodman in NYC! Je kan er eens op gaan zitten, mocht je budget niet zo groot zijn ($16.500 om precies te zijn)... Het salontafeltje komt van Poltrona Frau en het kussen (op de rechterzetel) is het "Paul Smith Birdie Blossom" kussen van The Rug Company. Dankuwel internet voor alle info (o.a. bij Stylelist & Elle Decor)!

dining-table-big-carries-sex-and-the-city-2-alan-moss-590ls060210.jpg

(Photo: Craig Blankenhorn)

En dan nu mijn grote vraag... Ik zou graag andere interieurs willen bespreken onder "Your Spot is Hot". Voorlopig zal ik enkele bekende interieurs uit films, series, bed & breakfasts (waar wij al zijn geweest) of dergelijke bespreken.

Daarom deze oproep: wie-o-wie wil er graag binnenkort eens graag zijn huis of interieur besproken zien in mijn blog? (Natuurlijk met enkele foto's die ik dan zelf kom nemen)

Laat het mij gauw weten, zodat jullie nog meer "sneak peeks" mogen bewonderen. En jullie -fier- je eigen huis en interieur kunnen tonen aan de blog-wereld! Of tenminste aan de lezers van mijn blog... haha!

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Like this? Share it!