dinsdag 24 mei 2011

Blauw...ik hou van jou!

Ik ben een zomertype. Letterlijk en figuurlijk.
Alhoewel ik in de herfst/bijna winter ben geboren, hou ik het meest van de zwoele zomers - als die we krijgen van hierboven tenminste! Alle seizoenen hebben hun charmes, maar de zomer heeft toch net dat ietsje meer. De kleuren, geuren, de eerste BBQ, af en toe lekkere cocktails drinken op terrasjes, de avonden waar je tot laat in de avond nog buiten kan zitten tetteren en waar het lekker lang licht blijft... Zalig!

En dankzij mijn vriendin Hilde (check haar blog ook eens op deze pagina!) heb ik vorige week ontdekt dat ik een zomertype ben. Ze studeert voor stijl- en kleurconsulente en heeft vorige week eens een verkorte analyse gedaan bij mij. Heel leuk én interessant om eens gedaan te hebben! Als ik goed heb opgelet, weet ik dat bij mijn type huid, ogen en haarkleur -ook al kleur ik het- eerder kleuren passen zoals marineblauw (en andere blauwtinten), framboosrood, fuchsia, paars en lavendel... En laten nu dat meestal kleuren zijn waar ik meestal naar grijp in de winkel. Geen pastelkleuren voor mij, alhoewel dat het zomertype daar goed mee staat, dus ik ben een klein beetje een twijfelgeval.


Eigenlijk is het soms moeilijk om te bepalen wat het best bij je past, dus doe je daarvoor best geen make-up op, alle juwelen & horloge uit en je bril af. Voor de sessie kreeg ik een witte kappersjas aan. Het is echt goed kijken naar je gezicht! Wanneer de lappen stof voor je gezicht hangen en je ziet donkere schaduwen op je gezicht, of je gezicht lijkt dikker (jaja, lach maar - dat heb ik toch voorgehad!) dan passen die kleuren zeker niet bij jouw type.  Sowieso staat blauw heel goed bij mij. En laat dat nu net de kleur zijn die ik graag in onze slaapkamer wil gebruiken (ik wil gaan voor turquoise).

Enfin, vorige week zat ik echt soms raar te kijken wat absoluut niet bij mij paste of wat wel. Nooit gedacht dat kleuren zo'n effect hebben op je gezicht.

Maar als ik dan even verder nadenk: kleuren hebben ook een effect op je gemoed, op je interieur... overal eigenlijk.

Als je mij vraagt wat ik allemaal nog graag zie van kleuren in het interieur, die ik zelf wel zou durven gebruiken, dan moet je maar naar onderstaande foto's kijken. Ik zou zo opnieuw willen beginnen, maar daarvoor wacht ik best nog eventjes tot we een nieuw huis hebben. Of er krijgt hier iemand een hartaanval.

Ik vond deze de allerleukste kleurencombinaties (alle foto's via Design Seeds).

Deze kleuren-combo heb ik trouwens in een lichtjes andere versie gebruikt in onze keuken!

Dit zijn dan weer de kleurtjes, gebruikt in Jules' slaapkamertje...

Misschien niet zo fel, maar ik zou dit heel graag in onze gang willen gebruiken. Het is daar altijd zo donker en koel.

source: Pinterest

En dit hier is 'my new love'... ik ben volop op zoek naar zo'n blauw-turquoise gekleurd glaswerk!! 
Als er mij iemand kan helpen? 

Alvast een dikke merci!

2 opmerkingen:

  1. Ik ga vrijdagmiddag naar Ikea. Zal eens kijken als ze daar zo'n turquoise gekleurd glaswerk hebben... 'k Hou je op de hoogte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha merci Kimmie! Ik heb ook al eens rondgekeken op Tweedehands enzo, maar niet echt iets naar mijn zin gevonden... Ben toch een moeilijk mens hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Like this? Share it!