maandag 16 mei 2011

Back home!

Yes people, ik had een e-vakantie... Eventjes er tussenuit, een beetje vakantie, al was het dan maar een weekend!

Het was dan wel een lang weekend aan zee, waar we hebben uitgewaaid in Normandiƫ. De landingsstranden, maar ook Honfleur en enkele andere badplaatsen hebben we bezocht. Het was trouwens ook de allereerste keer dat onze kleine spruit Jules in het buitenland zat. En het is hem goed bevallen. De zeelucht hielp om goed in slaap te vallen.

En door al ons "uitwaaien" op het strand, heb ik weer een frisse neus kunnen halen, nieuwe ideetjes opgedaan in sommige leuke interieurwinkeltjes en vooral ook heel veel mooie typische huizen mogen bewonderen ginder.

Zoals deze bijvoorbeeld...

Met hier en daar een likje verf en - waarschijnlijk - meer werk binnenin, kan je van deze strandvilla uit de 19de eeuw wel een heel mooi vakantieverblijf maken... En het stond te koop, maar volgens mij moet je hiervoor stinkend rijk zijn. *zucht*

Mooie deur...

Superschattig winkeltje met leuke hebbedingetjes in Honfleur: Marie Vit.

Het was niet alleen genieten van het zonnetje en lekker eten, maar ook toch eventjes stilstaan bij vroeger. De streek ademt nog steeds de geschiedenis van vroeger... Overal waar je kijkt, kan je niet anders dan terugdenken aan hoe het vroeger moet geweest zijn. Steile kliffen, een wilde zee en den Duits die overal verscholen zat en constant afweergeschut afschoot. Een mens zou voor minder terugdraaien. Ik ben zo blij dat ik een meisje ben en dat legerdienst niet meer verplicht is voor jongens.

Hou mijn blog zeker in het oog voor meer nieuwtjes over interieur, maar geniet eerst even mee van onze foto's...








Veel liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Like this? Share it!