vrijdag 29 april 2011

Royal Fever!

Jaja... je moet het me niet vertellen! Ik ging het normaal gezien hebben over kids, en ik begin over hét sprookjeshuwelijk van de eeuw. Iedereen in de ban van Kate & Will! Dit huwelijk is alleszins het meest besproken van de wereld, waarschijnlijk is er hierover meer inkt gevloeid dan dat er water in het Kanaal stroomt! Maar dat vind ik alleszins niet erg... Het mag van mij nog grootser en meer GLITZ & GLAMOUR zijn dan dat van Charles & Diana. Why am I such a sucker for fairytale weddings? Vooral die van royalty. Zucht! Wie is er nu niet gek op love stories, zoals deze?



Ik kan me nog herinneren dat ik als kleine meid helemaal verliefd was op de bruidsjurk van Prinses Diana... Al die opgeklopte poef- en pofprul aan dat kleed vond ik gewoon ge-wel-dig! En voor diegenen die nu al beginnen te gniffelen: ik spreek in de verleden tijd hé. Als je dan het kleed van Kate vandaag hebt gezien, is dat helemaal anders! Ik zat als een echte softie traantjes weg te pinken voor het scherm... vooral als de twee broers samen in de auto richting de kathedraal reden. Zo kon ik niet anders dan denken: "Goh, die prinses Diana zou nu een superfiere en waarschijnlijk nog steeds knappe mama moeten geweest zijn! Veel beter dan die saaie Camilla."

Jaja, lach me maar uit. Sinds ik moeder ben geworden, ben ik extra emotioneel. Maar wow zeg, wat een praal & pracht! Zelfs als de commentatoren zeiden dat Will & Kate er eigenlijk een sober feest van hadden gemaakt, vond ik het nog indrukwekkend, met al die koetsen en infanterie en de Royal Guard en heel die poespas. Hehe...
En nu heb ik zelf een knulletje van 4 maanden en zit ik ook, zoals mijn moeder indertijd, voor de tv gekluisterd om naar hét media-event van het jaar te kijken. Enkel en alleen om de bruid te kunnen bewonderen, want dat is waar het toch een beetje om draait hé? Hoe zal ze eruit zien, zullen ze een passionele zoen geven (ondertussen hebben we ons tevreden moeten stellen met twee zedige kusjes, maar kom... 't was wel schattig.)?
Maar kom, Kate's kleed vond ik écht prachtig, met kant, een beetje decolleté, en die sluier. Mooi! Ze zag er klassevol, gedistingeerd maar ook sober uit. Wel helemaal haar stijl vond ik. En haar zusje stal ook de show, ze hebben in ieder geval een paar tradities gebroken vandaag. Ik hoopte stiekem dat Prins Harry die Pippa op het avondfeest wat "beter zou leren kennen"... Wie weet gebeurt dat ook nog?

Maar wat wil je, 't zijn allemaal mooie mensen. Ik vraag me af hoe hun kinderen eruit zullen zien! Over kinderen gesproken, dat herinnert mij eraan dat dat eigenlijk het onderwerp van vandaag ging zijn.

Dan maar in een volgende post... Ik hoop nu maar dat Harry snel wat met zus Pippa begint, dan kunnen we weeral liggen zwijmelen voor tv. Romantisch een traantje wegpinkend bij hun trouwfeest. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Like this? Share it!